Informacje w związku z COVID-19

Wybierz Volkswagena nie wychodząc z domu

Bezpieczeństwo Klientów oraz pracowników salonów i serwisów Volkswagena jest dla nas priorytetem. Przygotowaliśmy więc rozwiązania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa, przy zachowaniu maksymalnego komfortu.


Salony i serwisy marki są nadal otwarte, niemniej w części z nich ograniczono np. godziny pracy. Wiele aktywności przenosi się do sfery cyfrowej. Nasi Dealerzy udostępniają możliwość video rozmowy i prezentacji samochodów znajdujących się w salonie z wykorzystaniem popularnych aplikacji w smartfonach. Nasze Serwisy wprowadziły szereg rozwiązań m.in. usługi door-to-door czy zdalne zatwierdzanie usług serwisowych.


Na naszej stronie internetowej będziemy przedstawiać wszelkie zaktualizowane informacje, dotyczące m.in. zmian w dostępności naszych salonów dealerskich.

Pytania i odpowiedzi

  • Czy salony i serwisy Volkswagena pozostają otwarte?

Nasze salony samochodowe oraz serwisy są otwarte, niemniej w części z nich ograniczono np. godziny pracy. W celu uzyskania dokładnych informacji na temat godzin otwarcia czy działań prewencyjnych podejmowanych przez poszczególne stacje, prosimy o bezpośredni kontakt z danym salonem lub serwisem.

  • Czy dealer może zapoznać mnie ze swoją ofertą bez konieczności odwiedzania przeze mnie salonu?

Nasi Dealerzy udostępniają możliwość video rozmowy i prezentacji samochodów znajdujących się w salonie z wykorzystaniem popularnych aplikacji w smartfonach. Wiele aktywności przenosi się do sfery cyfrowej.

Dokładamy wszelkich starań, aby proces wyboru samochodu jak i jego zamówienia mógł odbywać się komfortowo i bezpiecznie.

  • Jakie środki bezpieczeństwa w świetle aktualnej sytuacji podejmuje Volkswagen?

Zdrowie i bezpieczeństwo klientów oraz pracowników w salonach i serwisach ma dla nas najwyższy priorytet. Każda stacja dealerska dokłada wszelkich starań by ograniczyć ryzyko związane z rozprzestrzenianiem się wirusa. W celu uzyskania dokładnych informacji na temat działań prewencyjnych podejmowanych przez poszczególne stacje, prosimy o bezpośredni kontakt ze wskazanym salonem lub serwisem.

  • Czy istnieje możliwość zamówienia nowego samochodu do produkcji?

Tak, oczywiście istnieje taka możliwość. Zachęcamy do konfigurowania samochodu online, za pośrednictwem strony internetowej volkswagen.pl. W świetle obecnej sytuacji, po dokonaniu zamówienia będziemy w stanie wskazać wyłącznie szacunkowy termin produkcji samochodu. Dealerzy udostępniają także możliwość video rozmowy i prezentacji samochodów znajdujących się w salonie na żywo z wykorzystaniem popularnych aplikacji w smartfonach. Istnieje także możliwość skorzystania z oferty wyprzedażowej i wybrania samochodu spośród aut obecnie dostępnych na magazynach dealerskich. Z ofertą można zapoznać się na stronie internetowej: https://od-reki.volkswagen.pl/ oraz kontaktując się z wybranym dealerem.

  • Czekam na odbiór samochodu. Gdzie mogę otrzymać informację na temat terminu realizacji zamówienia?

W celu dokonania ustaleń dotyczących terminu produkcji samochodu, prosimy o kontakt z dealerem,u którego dokonane zostało zamówienie. Jako importer pozostajemy w stałym kontakcie z siecią dealerską i dokładamy wszelkich starań, aby przekazywać aktualne informacje dotyczące statusu realizacji poszczególnych zamówień, w oparciu o wiedzę pozyskaną od producenta.

  • Czy przeglądy okresowe będą odbywać się normalnie? Czy klienci, którzy nie chcą narażać się na zarażenie koronawirusem, będą mieć możliwość odłożenia w czasie wizyty serwisowej?

W sytuacji, gdy niezbędna obsługa pojazdu oraz przeglądy serwisowe ze względu na zagrożenie epidemią nie mogą zostać przeprowadzone w odpowiednim czasie (zgodnie ze wskazaniem wskaźnika przeglądu), właściciel pojazdu powinien zgłosić deklarację chęci wykonania przeglądu u wybranego Partnera Serwisowego Volkswagena za pośrednictwem telefonu, e-maila lub formularza kontaktowego. Należy wówczas przekazać niezbędny zakres danych obejmujący:

-numer nadwozia samochodu, w którym mają być wykonane czynności obsługowe,

-aktualny przebieg samochodu.


Jeżeli kontakt z wybranym Partnerem Serwisowym nie będzie możliwy (np. z powodu czasowego zawieszenia działalności z powodu epidemii) wówczas mają Państwo możliwość zgłoszenia deklaracji chęci wykonania przeglądu pocztą elektroniczną wysłaną na adres e-mail Partnera Serwisowego lub poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie Partnera Serwisowego lub stronie volkswagen.pl. Prosimy o uwzględnienie w treści wiadomości wszystkich danych wskazanych powyżej. Należy również pamiętać, że czynności serwisowe muszą być wykonane jak tylko będzie to możliwe, bez zbędnej zwłoki.


Przy zachowaniu powyższych zaleceń, wykonanie przeglądu serwisowego z opóźnieniem nie będzie miało wpływu na przysługujące prawo do napraw z tytułu gwarancji.


  • Czy okres gwarancji lub program Volkswagen Safe+, którym objęty jest mój samochód, zostanie odpowiednio wydłużony? Czy mogę zgłosić awarię, nie przyjeżdżając do serwisu?

W związku z pandemią koronawirusa, marka Volkswagen Samochody Osobowe wydłuża o trzy miesiące okres trwania dwuletniej Gwarancji Volkswagena oraz programu Volkswagen Safe+, które wygasają w okresie od 1 marca 2020 roku do 31 maja 2020 roku.

W przypadku Volkswagen Safe+, limit kilometrów nie ulega wydłużeniu. Przy wydłużeniu gwarancji Volkswagena dla samochodu posiadającego Volkswagen Safe+, start programu Volkswagen Safe+ zostanie przesunięty również o 3 miesiące, bez opłat.


Zgłoszenia usterki można dokonać u wybranego Partnera Serwisowego Volkswagena za pośrednictwem telefonu, e-maila lub formularza kontaktowego. Należy wówczas przekazać niezbędny zakres danych obejmujący:


-numer nadwozia samochodu, w którym stwierdzono awarię,

-datę wystąpienia awarii,

-przebieg samochodu w chwili wystąpienia awarii,

-opis awarii / niesprawności,

-jeżeli jest taka możliwość, zdjęcie lub nagranie prezentujące awarię / niesprawność.


Jeżeli kontakt z wybranym Partnerem Serwisowym nie będzie możliwy (np. z powodu czasowego zawieszenia działalności z powodu epidemii) wówczas mają Państwo możliwość zgłoszenia awarii pocztą elektroniczną wysłaną na adres e-mail Partnera Serwisowego lub poprzez formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie Partnera Serwisowego lub stronie volkswagen.pl. Prosimy o uwzględnienie w treści wiadomości wszystkich wskazanych powyżej danych.

  • Jakie środki bezpieczeństwa stosowane są przez autoryzowane serwisy marki?

W Autoryzowanych Serwisach Volkswagena każdego dnia dbamy, by środki bezpieczeństwa były utrzymane na najwyższym poziomie. Obecnie nasi pracownicy stosują specjalne, rygorystyczne procedury, rozszerzone o regularną i skrupulatną dezynfekcję tych stref, z których korzystają klienci. Wyznaczono specjalne punkty, w których klienci mogą skorzystać z płynów dezynfekujących.

W Autoryzowanych Serwisach Volkswagena znajdują się obecnie taśmy, sugerujące zachowanie dystansu, np. w oczekiwaniu na doradcę. W strefie oczekiwania na samochód w serwisie miejsca zostały tak rozstawione, aby między Tobą a innymi klientami był zachowany zalecany dystans. Nasi pracownicy korzystają ze środków ochrony osobistej i starają się, by proces obsługi odbywał się bezdotykowo, w wymaganej odległości od klientów.

Autoryzowane Serwisy Volkswagena oferują możliwość płatności kartą, a wybrane również BLIK-iem. Wszystko w celu ograniczenia kontaktu klienta z obsługą.

Większość Autoryzowanych Serwisów Volkswagena oferuje usługę door-to-door. To odbiór samochodu ze wskazanego miejsca albo dostawa pod podany adres po wykonanej usłudze.

Szczegółowych informacji udziela obsługa wybranego Autoryzowanego Serwisu VW:

https://www.volkswagen.pl/app/szukaj/vw-pl/pl.

Przyjęcie do serwisu i późniejszy odbiór auta także uległy usprawnieniu: zarówno przed jak i po wykonanej usłudze, doradca omawia z klientem telefonicznie szczegółowy zakres zlecanych / wykonanych prac, a w razie pytań posłuży wyjaśnieniami. Pracownik Autoryzowanego Serwisu Volkswagena kontaktuje się także z klientem telefonicznie w przypadku wykrycia potencjalnych dodatkowych prac w samochodzie. Na życzenie klient otrzymać może film, obrazujący ich uzasadnienie.

Specjalne środki bezpieczeństwa dotyczą też zabezpieczenia auta: po przyjęciu samochodu do Autoryzowanego Serwisu Volkswagena, zabezpieczana jest folią dźwignia zmiany biegów oraz kierownica. Dodatkowo części te wraz z kluczem podlegają dezynfekcji przed wydaniem samochodu.

Poszczególne wymienione powyżej działania mogą różnić się w szczegółach pomiędzy serwisami lub mogą być czasowo nierealizowane. Szczegółowych informacji udzieli obsługa w Autoryzowanym Serwisie Volkswagena.

  • Czy mogę spodziewać się opóźnień w dostawie części zamiennych lub akcesoriów?

Dostawy Oryginalnych części i akcesoriów Volkswagena są niezawodne niezależnie od sytuacji, a nasze centra sprzedaży mają odpowiednią liczbę części i akcesoriów na stanie. Aby uzyskać więcej szczegółowych informacji, prosimy o kontakt z Autoryzowanym Serwisem Volkswagena.

  • Czy okres Pakietu przeglądów Volkswagen, którym objęty jest mój samochód, zostanie odpowiednio wydłużony?
  • W związku z epidemią koronawirusa, marka Volkswagen Samochody Osobowe wydłuża o trzy miesiące okres trwania Pakietów przeglądów Volkswagen, które wygasają w okresie od 1 marca 2020 roku do 31 maja 2020 roku. Limit kilometrów nie ulega wydłużeniu.

Wypełnij swoje dane - oddzwonimy!

Skontaktuj się z nami nie wychodząc z domu!