Ostatnie lata przyniosły znaczący postęp w dziedzinie konstrukcji takich aut. Nowoczesne silniki elektryczne są na tyle mocne, akumulatory na tyle małe, a czas ich ładowania na tyle krótki, że wymiana floty na pojazdy w pełni elektryczne staje się coraz bardziej opłacalna – i to zarówno jeśli chodzi o duże firmy, jak i mniejszych przedsiębiorców posiadających tylko jedno auto dostawcze.
Volkswagen Samochody Dostawcze już teraz oferuje swym klientom gamę elektrycznych samochodów dostawczych, których charakterystycznymi cechami są spora ładowność, duży zasięg i dobre osiągi.
e-Crafter
e-Crafter
Flagowym elektrycznym modelem marki Volkswagen Samochody Dostawcze jest e-Crafter. Ten ekologiczny, innowacyjny i praktyczny samochód dostawczy ma 136 KM mocy, a jego zasięg wg norm NEDC wynosi 173 km. Wydajny akumulator o pojemności 35,8 kWh można naładować przy użyciu tzw. wallboxa i prądu z sieci 230 V w nieco ponad 5 godzin, gdy jednak zdecydujemy się na jego ładowanie prądem stałym na stacji ładowania, czas ten skraca się do 45 minut. Ładowność samochodu to 1700 kg, a przy jego dopuszczalnej masie całkowitej 4250 kg koszt przejechania 100 km wynosi 12 złotych. Auto wyposażone jest w nowoczesne systemy wsparcia, m.in. w system obserwacji otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania oraz w asystenta utrzymania pasa ruchu Lane Assist, które sprawiają, że prowadzenie e-Craftera jest bezpieczniejsze niż kiedykolwiek.
Elektryczny VW Caddy
Elektryczny VW Caddy
Kolejną propozycją Volkswagen Samochody Dostawcze jest bezemisyjny, w pełni elektryczny Volkswagen Caddy opracowany przez firmę ABT. Model ten bazuje na wersji Caddy Maxi i ze spokojem mieści siedmioro pasażerów oraz ich bagaże. Moc pojazdu to 112 KM, a zasięg wg normy NEDC to 220 km, dzięki czemu auto to doskonale nadaje się do użytku w strefach miejskich. Samochód wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o pojemności 37,3 kWh, który przy pomocy szybkiej ładowarki (40kW) naładować można do poziomu 80% w zaledwie 50 minut.
Volkswagen konsekwentnie stawia na elektromobilność i pracuje nad kolejnymi napędzanymi czysto elektrycznie modelami. Już w pierwszej połowie roku 2020 na rynku pojawi się elektryczna wersja jednego z najbardziej popularnych na świecie samochodów dostawczych – Volkswagena Transportera.
Volkswagen ID. BUZZ
Volkswagen ID. BUZZ
W pełni elektryczny, koncepcyjny samochód inspirowany jest kultowym modelem Volkswagen T1, czyli popularnym na całym świecie Bulli. Pomimo historycznych inspiracji, to samochód przyszłości. Swoim użytkownikom oferuje komfort podróży, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, nowatorską stylistykę, a już wkrótce również tryb autonomicznej jazdy. A co najważniejsze, otwiera przed użytkownikiem ogromną przestrzeń do kreatywności. Jego przestronne wnętrze, dzięki zmiennej konfiguracji siedzeń, może w zależności od potrzeb ciągle się zmieniać – raz może być wygodną przestrzenią do wypoczynku, a innym razem do przewozu dużej ilości bagaży. ID. BUZZ to również spojrzenie w przyszłość motoryzacji wyznaczaną nie tylko jego w pełni elektrycznym napędem, ale również innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak wyświetlacz AR-Head-Up, komunikujące się interaktywnie z kierowcą, pieszymi i otoczeniem diodowe światła przednie, czy dotykowy, zintegrowany z kierownicą panel obsługi wszystkich systemów i funkcji samochodu. Pojazd wyposażony jest również w tryb jazdy autonomicznej na poziomie czwartym - ID. Pilot. ID. BUZZ to cały czas samochód koncepcyjny, jak jednak widać na przykładzie innych modeli Volkswagena, droga do realizacji koncepcyjnych pomysłów wcale nie musi być długa.
Volkswagen ID. BUZZ Cargo
Volkswagen ID. BUZZ Cargo
ID. BUZZ Cargo to w pełni elektryczny samochód dostawczy. Ładowność tego wciąż koncepcyjnego auta to 800 kg. Podobnie jak ID. BUZZ zostało ono wyposażone w szereg nowoczesnych rozwiązań, takich jak wyświetlacz AR-Head-Up, czy kierownicę-tablet, z poziomu której obsługuje się wszystkie funkcje pojazdu. Innowacją są tu panele słoneczne zamontowane na dachu samochodu, dzięki którym to w pełni elektrycznie napędzane auto zyskać może dodatkowych 15 kilometrów zasięgu, tak przydanych w codziennej pracy. Półki w przestrzeni ładunkowej są w pełni konfigurowalne, a tylny zwis o 10 cm dłuższy niż ID. BUZZ, co ułatwia załadunek. Półki mogą być również podświetlane, co ułatwia lokalizację na nich towarów i paczek. Dodatkowo z tyłu zamontowano gniazdko 230 V, dzięki któremu w „części roboczej” auta użyć można drobnych elektronarzędzi – wtedy nasz pojazd przekształca się w warsztat na kołach. ID. BUZZ Cargo rysuje przed nami przyszłość transportu i logistyki – wyposażono go w cyfrowy system zarządzania przewożonym towarem. Informacja na temat ewentualnych braków jest przekazywana automatycznie przez internet do magazynu, by można było uzupełnić ładunek. Półki w przestrzeni ładunkowej mogą się za pomocą sieci WLAN komunikować z komputerem i tabletem w kokpicie kierowcy, a także za pomocą sieci radiowej z dyspozytorem w firmie i ze zautomatyzowanym systemem zarządzania flotą.